توسعه بازارهای صادراتی خمیرمایه رضوی در سال 1402 / صادرات به 14 کشور

مدیرعامل شرکت خمیرمایه رضوی از توسعه بازارهای صادراتی این محصول در سال 1402 خبر داد و گفت: خمیرمایه رضوی امسال به 14 کشور صادر شده است.

access_time ۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۲ بهمن
remove_red_eye 354بازدید
توسعه بازارهای صادراتی خمیرمایه رضوی در سال 1402 / صادرات به 14 کشور

محمد صادق مروارید در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: در سال 1402 خمیرمایه رضوی به کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، لبنان، آلمان، سوریه، عراق، ارمنستان، امارات، قطر، تاجیکستان، آذربایجان، ساحل عاج و ترکمنستان صادر شده است.
او ادامه داد: در این شرکت دو محصول خمیرمایه خشک و تر تولید می‌شود که خمیرمایه خشک به صادرات اختصاص دارد. در واقع این محصول پس از بسته‌بندی به صورت وکیوم(بدون هوا) از دو سال مدت ماندگاری برخوردار است.
مدیرعامل شرکت خمیرمایه رضوی با اشاره به انعقاد قرارداد همکاری با موسسات علمی و دانشگاهی داخلی و خارجی خاطرنشان کرد: این شرکت در راستای بهبود کیفیت محصولات تولید شده در کارخانه خمیرمایه رضوی و ایجاد محصولات جدید، با مراکز مختلفی همچون موسسه تحقیقاتی VH برلین، دانشگاه فردوسی مشهد و... همکاری می‌کند.
او ادامه داد: امسال علاوه‌بر توسعه بازارهای صادراتی، شاهد افزایش تناژ صادرات نیز بوده‌ایم، به گونه‌ای که در 10 ماه نخست امسال بیش از ۳۰۸۰ تن خمیرمایه خشک به سایر کشورها صادر شده است.
مروارید درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه پژوهش، تحقیق و نوآوری بیان کرد: در سال جاری با تلاش واحد تحقیق و توسعه شرکت خمیرمایه رضوی ۴ محصول جدید ازجمله مخمر غیر فعال، فرموله و روانه بازار شد.
او ادامه داد: همچنین در راستای ارتقای کیفیت محصولات، طرح جایگزینی مواد ارگانیک به جای مواد اولیه غیر ارگانیک در دست ارزیابی و فرموله کردن برای استفاده در خط تولید است.
مروارید اضافه کرد: علاوه‌براین برنامه‌هایی به منظور کاهش مواد مصرفی اولیه در خط تولید و بومی‌سازی بذر اولیه وارداتی(مخمر سوش) در کشور به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار است.